Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

tisdag 25 december 2012

Dag 360: Mindre än en vecka kvar


Helt sjukt... Om en vecka så är det hela slut. Inga mer slipsar. Eller ja... Jag kommer ju fortfarande ha nån slips nån gång ibland, men definitivt inte varje dag. Jag må vara lite trött på dem, men jag gillar dem oändligt mycket mer än jag gjorde för ett år sedan. Då var det otroligt spännande, bara några dagar innan projektet skulle dra igång... Jag försökte föreställa mig hur det skulle bli, vad jag skulle göra, hur många som skulle läsa om det, hur mycket pengar det skulle dra in. Till en början hade jag ärligt talat skyhöga förväntningar, men de togs ner på jorden ganska snabbt.

Allas reaktioner på projektet har endast varit positiva, vilket har varit jättekul att höra. Får mail ibland från folk som köpt en slips eller som bara hamnat på bloggen och som säger att "Fan vilken bra grej! Bra jobbat!" vilket har gjort mig fantastiskt glad varje gång. Sånt har hållt igång mig mer än man kan tro, speciellt i såna tider då nästan ingen har köpt nån slips. Auktioner går om flera gånger innan de slutligen säljs för den makalösa summan på en krona. Då kändes det som att projektet skulle dö och jag var både orolig och stressad, men som tur var så kom folk tillbaka och började buda igen. Jag fick slutföra det!

Jag tycker fortfarande det är synd däremot att det inte uppmärksammats i någon media (mer än en omnämning i den lilla lokaltidningen Norra Skåne) trots att jag många många gånger försökt tipsa om det till diverse sajter, tidningar m.m. Det hade gett projektet en stark skjuts uppåt tror jag.

Men vi har klarat oss rätt bra ändå, att få in ett femsiffrigt belopp av att sälja något som egentligen är ganska oönskat som slipsar är, är ganska imponerande. Prostator landet runt jublar!

Just nu kan jag dock säga att många av de sista slipsarna nu är utan bud, eller har bara en krona som bud. Vad sägs om att vi alla tar ett kraftryck och budar lite julpengar på dem? Gå till Tradera här till höger så hittar ni alla mina auktioner!


Dagens slips är donerad av Christina Miraglia och är av märket Atlas Design. Vill ni buda på den, kan ni göra det här: http://www.tradera.com/bla-brun-svart-randig-prickig-slips-enslipsomdagen-dag-360-auktion_340275_171729867

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar