Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

söndag 24 juni 2012

Dag 176: Leksaker


Jag vet inte om det har händer mer med min generation, eller om tidigare generationer bara har dolt det mer, men glädjen man får när man går förbi leksaksavdelningen på City Gross eller dylikt är ett otroligt effektivt sätt att bli ett barn igen. Allt ser så roligt ut, jag vill bara spela alla brädspel (nåväl, kanske inte alla), leka med alla leksaker och pilla på allt som går att prova. Jag stod i nån minut och seriöst kontemplerade om jag borde köpa mig en knallpulverpistol med en hög ammunition. De ser precis ut som de gjorde när jag var liten!

Går du själv runt och får dessa glädjeskutt i bröstet, men av nån anledning väljer att avstå från leksakerna, så föreslår jag att ni tar klivet och åtminstone sätter på er en Spiderman-mask (som jag demonstrerar ovan) en stund. Att posera är valfritt. Lek med prylarna, kanske till och med köper nån, och ha kul! Man blir aldrig för gammal för det.

Sen så kan det ju vara så, som jag själv kan känna, att när man har barn så har man en perfekt ursäkt att köpa massor med leksaker. Spelar ingen roll om din 3 månaders-bebis är lite för ung för att leka med den där Transformern, du kan ädelt bära den bördan tills barnet har blivit äldre.

Ta en extra titt nästa gång ni ser en leksaksavdelning, ni kanske hittar nåt ni skulle ha nöje av. Det behöver inte vara nåt som består i flera år, eller ens flera dagar. Har man kul med det i nån timme och får känna sig som ett barn igen, så tycker jag det är värt det.


Dagens slips är donerad av Lars M. Nilsson och är av märket Van Heusen, som är ett amerikanskt märke som grundades i Pennsylvania 1881. De satsar mest på att göra högkvalitativa skjortor, men deras slipsar är minst lika bra. Jag rekommenderar er att ta en titt på den och i samma veva lägga ett bud eller tre! Gör det här: http://www.tradera.com/svart-slips-med-glansigt-monster-enslipsomdagen-dag-176-auktion_340275_158726612

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar