Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

söndag 10 juni 2012

Dag 162: Revolution, evolution eller dumhet?


Jag har alltid varit en Windows-människa, eller Microsoft-människa ska man kanske säga. Min första dator hade Windows 3.1 på sig, men jag använde i princip enbart MSDOS för alla mina ändamål. Kan dock tillägga att alla mina ändamål var spel, men i vilket fall som helst så har jag hållt mig till deras operativsystem mycket för spelens skull men också för att det är ett system som jag är van vid och bekväm med. Ett faktum som kanske kommer att förändras nu.

Windows 8 är på ingång och MS har nu valt att ändra upplägget radikalt, jämfört med alla andra nyversioner. Borta är startmenyn och skrivbordet och istället finns det appar och brickor, eller Tiles som de kallas, som redan idag används på Windows Phone-mobiler. Tanken är att alla plattformar ska dela samma utseende och då kunna, på bästa sätt, kopplas samman. Jag förstår vad de vill göra, då Apple redan idag lyckats mycket väl med att synkronisera sina olika produkter och Microsoft vill såklart också vara med i den leken. Det är ett riskabelt försök, som kan misslyckas totalt, men samtidigt också revolutionera stationära datorer. Jag hoppas såklart på det senare och är spänd på att prova på det nya.


Dagens slips är donerad av Tage Andersson och är av märket Tiger of Sweden. Sidenslipsar blir vanligare och vanligare i mitt sortiment, vilket gör mig glad som en lärka! Vet inte riktigt hur glada de blir, men det är säkert högvis med glädje. Vill ni göra mig ännu gladare så går ni in och budar på slipsen och dess bröder här:  http://www.tradera.com/lila-sidenslips-med-silverprickar-enslipsomdagen-dag-162-auktion_340275_157931843

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar