Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

lördag 9 juni 2012

Dag 160 & 161: Studentfirande!


Igår kom den stora dagen då min älskade lillasyster äntligen tog studenten! I allt förberedande och firande så blev det aldrig riktigt tid för att få upp slipsen på nätet, så idag blir det lite aven specialare med två inlägg i ett.

På bilden ser ni mig vid matbordet där vi alla satt och åt, pratade och sjöng. God mat och trevligt folk gör en riktigt bra fest! Min mamma har stressat hårt för att få ihop allting, vilket hon ska ha en eloge för. Bra jobbat! Vi hade alla väldigt kul hela dagen, precis som på min egen student för 8 år sedan (oj, längesen!) och jag är väldigt glad för min systers skull som förhoppningsvis kommer in på Kalmar universitet till hösten. Jag själv tog ett sabbatsår mellan gymnasiet och mer plugg, men insåg rätt snabbt att det var ett ganska dåligt val. Så, jag ville se till att min syster inte hamnade likadant och hjälpte henne att söka skolor och kolla på utbildningar tills hon hittade några hon gillade! Är så stolt! Hon kommer gå långt, inom vad hon än gör, det är jag helt säker på.

Slipsen för dagen är donerad av Slipslådan.se och är av märket Mano, precis som vanligt, och är då en helt ny sidenslips som är riktigt snygg och somrig. Passa på att buda på den här: http://www.tradera.com/ljusbla-sidenslips-mano-helt-ny-enslipsomdagen-dag-160-auktion_340275_157835653


Idag så har det inte hänt så mycket, då p.g.a. lite för mycket drickande kvällen innan har jag fått en olycklig mage som gjort att jag inte kunnat göra nånting, mer än att sova i princip. Inte lyckats äta något ännu, så jag fasar lite över tågresan hem ikväll, men det hela är väl värt det då vi hade så himla roligt igår! Underbar fest, med en mindre underbar dag efter. Skönt och slappt häng med familjen bara!

Dagen slips är donerad av Marcus Bergh och är av märket Andrew's Ties, som är en brittisk butikskedja som nu även nått Sverige. Just nu finns de endast i Stockholm, men de verkar ha många snygga slipsar så är man i krokarna så borde man ta sig en titt! Om ni vill buda på denna sidenslips så kan ni göra det här: http://www.tradera.com/bla-gul-rutigt-monstrad-slips-enslipsomdagen-dag-161-auktion_340275_157837108

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar