Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

torsdag 7 juni 2012

Dag 159: Tillbaka i barndomshemmet


Nere i Skåneland igen för första gången på ett och ett halvt år, sist var det för att fira min 25-årsdag och denna gång är det dags för firande av min lillasyster som tar studenten. Tiden flyger! Det känns så overkligt att 90-talisterna börjar bli myndiga, ta studenten och köpa från systemet. I mitt huvud är de fortfarande inte mer än 10 år gamla.

Staden i sig är densamma, känner jag vid första anblick, även om man märker vissa skillnader här och där. Här händer väl inte så mycket, utan det tågas på i vanlig ordning. Min egen student var här för 8 år sedan och det ska bli kul att stå på andra sidan nu och hurra fram min kära syster! Ytterligare reflektioner på det kommer nog imorgon på dagen D.

Kommer ta oss en liten rundtur i staden ikväll, för att bli lite nostalgiska och skratta och gråta åt allt vi ser och minns.


Dagens slips är donerad av Tim Eriksson och är av Dressmans egna märke Batistini. Sidenslips av hög kvalité är det som gäller alltså, och ni kan buda på den här: http://www.tradera.com/morkbla-sidenslips-batistini-enslipsomdagen-dag-159-auktion_340275_157740931

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar