Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

söndag 11 mars 2012

Dag 71: Skogen


När jag var liten och lekte ute, när jag kunde slita mig från tv-spel och dylikt, så var det oftast i skogen i närheten av där jag bodde. Det fanns alltid något att göra i skogen kändes det som, det byggdes alltid en massa kojor och annat, det kändes alltid bra att ha den där i närheten. Något jag nog tog för givet.

Idag, efter en heldag med vandrande i virtuella nordiska skogar i Skyrim, så tog vi en tripp ut till en alldeles verklig nordisk skog här i närheten. Tyvärr så måste vi ta bilen för att komma dit, så det blir inte att man är i skogen särskilt ofta. Nästan aldrig i princip. Vi lassade in hunden i bilen och åkte iväg, och när vi kom in i skogen (vi gick av från stigen nästan direkt) så kände jag direkt hur det var något jag hade saknat väldigt mycket. Något som var bortglömt som kom upp till ytan igen. En fantastisk känsla. Måste ut i skogen mer, helt enkelt.


Dagens slips är donerad av Kenneth Bjerkebo, och har inte märke i sig tyvärr. Vill ni lägga ett bud på den, så kan ni göra det här: http://www.tradera.com/vinrod-gra-randig-slips-enslipsomdagen-dag-71-auktion_340275_151431165

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar