Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

tisdag 6 mars 2012

Dag 66: Projektets spridning


Jag försöker hela tiden komma på nya sätt att sprida ordet om det här projektet, men det är svårare än jag trodde faktiskt. Det fanns väl nån förhoppning om att när det väl låg ute så skulle det föras vidare över varje bulle på kafferasterna, men riktigt så enkelt är det tyvärr inte.

Det skrivna mediet, både i tidningar och på nätet, brukar annars vara ett bra sätt att få uppmärksamhet på och jag har försökt komma i kontakt med sisådär ett tjog av dem, men ingen har hört av sig tillbaka. Facebook, och lite Twitter, använder jag också för att sprida ordet, men även där förstår jag om folk inte orkar "gilla" mitt evinnerliga länkande till den här bloggen och auktionerna. Så vad kan jag göra då?

Det senaste jag gjort är att jag tryckte upp 250 visitkort (gratis sådana) med den mest relevanta informationen om projektet. Jag har redan gett ut en del och hoppas på att de sprids. Jag provade även en lite annan grej idag när jag åt lunch. Jag satte mig på Blå Lotus idag, igen, som verkligen är ett fantastiskt mysigt ställe att sitta och kuckilura på med en macka och mobilspel, och innan jag skulle gå så tog jag fram ett av mina visitkort, lånade en penna av en kille som satt bredvid och skrev ett ord på baksidan av kortet och lämnade den sidan uppåt på bordet. Sen gick jag. Ett litet experiment för att se om nån plockar upp det och besöker mig här.

Har du kortet i hand? Maila mig, eller skriv i kommentarerna här, vad ordet är! Jag tar gärna med en lite mini-intervju med dig här om dina tankar och känslor över projektet och vad som fick dig att komma hit.

Sen vet jag såklart att det är väldigt stor chans att kortet bara slängdes, men jag hoppas ändå på det bästa!

PS: Eftersom ingen tidning svarar på mina mail, så tänkte jag att om det finns någon vänlig själ där ute så kanske ni också höra av er till någon tidning eller liknande. Skicka ett mail, en insändare eller vad som helst. All hjälp uppskattar enormt!


Dagens slips är donerad av Ingalill Hörberg och är av märket Atlas Designs, som är ett svenskt märke med sitt huvudkontor i Göteborg. De grundades 1943 och har spridits sig ordentligt ut i Europa, i förhoppningarna om att nån dag bli störst på det de gör. Vill ni lägga ett bud på slipsen, så kan ni göra det här: http://www.tradera.com/morkbla-och-vitprickig-slips-enslipsomdagen-dag-66-auktion_340275_151048161

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar