Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

fredag 26 oktober 2012

Dag 300: Trehundra dagar! Kändisslips!


Ingen tvivel om saken, det har nu gått hela 300 dagar sen projektet startade! Det firar jag här med ett glas vin i en skön fåtölj (av ingen mindre än Malin) och med ännu en slips runt halsen. Denna slipsen är däremot något mer speciell, skulle jag nog våga säga! Den är donerad av ingen mindre än Gustav Fridolin, ett av språkrören för Miljöpartiet som ni kanske känner igen. Som gammal Hässleholmare så blev man lite stolt när han tog sig in i riksdagen som då yngsta ledamoten någonsin, eftersom han är från samma stad där i den norra delen av Skåne.

Jag har varit i kontakt med många som gett mig stöd i projektet (tack igen till alla er, ni hjälper mig att hålla igång hela alltet!) och en av dessa verkade känna Fridolin sedan tidigare och hade kontaktat honom angående mitt projekt. Sen hörde jag inget på länge, förrän det en dag damp ner ett brev i posten. Det var ett väldigt tjockt kuvert som det stod "Sveriges Riksdag" på uppe i hörnet. Inuti var slipsen ni ser kring min hals och en lapp från mannen själv som sa hur han gillade mitt projekt och gav sitt stöd.

Men men... tre hundra dagar. Tre hundra slipsar. Det är hel jäkla del det. 66 stycken kvar! Om ni vill vara med och stödja kampen mot Prostatacancer så passa på nu! Precis som när vi nådde dag 100 och 200 så kommer jag även denna gången att matcha slutbudet och donera lika mycket själv från egen ficka! SÅ om den slutar på 123 kronor så kommer även jag kasta in 123 kronor i ytterligare donation. Se nu till att ni tvingar av mig så mycket som möjligt, genom att bjuda högt på slipsen! Får se om vi kan slå rekord! Nuvarande rekordet för en slips är 250 kronor! Så gå in och buda på slipsen nu, och gör det här: http://www.tradera.com/rodrosa-sidenslips-gustav-fridolin-enslipsomdagen-dag-300-auktion_340275_167175929

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar