Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

tisdag 23 oktober 2012

Dag 297: Fars dag närmar sig!


Slipsens, eller åtminstone slipsindustrins, heligaste dag närmar sig med stormsteg, då den 11 november så är det Fars dag! En dag då fäder över hela landet kommer lysa upp av antingen äkta eller falsk glädje när de får sig en slips eller fem av sina barn eller sin partner. Jag skulle gissa på att en väldigt stor andel av de slipsar jag har haft på mig under detta projekt har ursprungligen haft detta syfte, så varför skulle de inte kunna ha det igen?

Vill ni ge era pappor en slips med lite mer betydelse, lite mer god karma och lite mer slipsighet så borde ni definitivt ge bort en av mina slipsar! Ge honom en slips och vet med gott samvete att oavsett hur mycket han älskar eller hatar den, så har den gjort mycket gott redan. Kan vara kul att få veta att det man har runt halsen har varit med om något livsviktigt!


Dagens slips är donerad av Lars M Nilsson och är utan märke, men den berättar för mig att den är gjord helt i ylle och är från Skottland, vilket jag tycker säger en hel del bara det. Är det något ni är intresserade av, så kan ni lägga bud på den här: http://www.tradera.com/svart-rod-randig-skotsk-ylleslips-enslipsomdagen-dag-297-auktion_340275_166967200

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar