Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

lördag 8 september 2012

Dag 252: Leopardmönster!


Det finns mycket leopardmönstrade klädesplagg och prylar över världen och men jag har aldrig varit en särskilt stor beundrare. Men det gäller inte dagens slips! Kan vara för att den är leopardmönstrad med faktiska leoparder också, jag vet inte riktigt. Jag vet bara att den känns snygg och häftig! Sen har jag även gjort något som jag borde gjort låååååååångt tidigare i projektet: bytt slipsknut! Kanske inte låter så spektakulärt, men det kändes kul att göra. Förstår inte varför jag inte gått ifrån den vanliga Windsor-knuten tidigare, men idag är jag klädd i en four-in-hand-knuten slips istället!

En av de många sakerna jag lärt mig från att läsa Slipsboken, som jag är mitt uppe i. Jag gillarn! Förvånansvärt kul läsning om slipsar och dess historia bland annat. Jag kanske är lite partisk visserligen, men jag rekommenderar den ändå (även fast att jag inte läst klart den än).


Dagens slips är donerad av Jackie Medina och är utan märke, bara täckt av leoparder! Vill ni buda på den, kan ni göra det här: http://www.tradera.com/leopard-monstrad-slips-enslipsomdagen-dag-252-auktion_340275_163378315

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar