Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

torsdag 15 december 2011

På gång

Jag har inte skrivit här på ett tag nu, så projektet kan verka lite dött, men det är det sannerligen inte! Jag håller på med förberedelser inför nästa år och projektets början (och fortgång).

En av de saker jag har tittat på mest nu är Tradera och dess villkor. Enligt deras regler så behöver jag betala en försäljningsavgift på 8% av försäljningspriset (max 100 kr dock). Detta kan då alltså göra att jag, som mest, kan behöva betala totalt 36600 kr i avgifter underhela året, vilket är väldigt saftigt.
Jag försöker nu komma i kontakt med Tradera för att se om man kan ordna någon annan sorts lösning, men medans jag väntar på det så kollar jag även runt efter andra möjligheter.

Vet ni några bra ställen där man kan auktionera ut saker, för en mindre avgift?

Oavsett vad som händer så kommer jag ändå fortsätta som det är tänkt, att jag säljer alla slipsarna och varenda krona av det går till Fonden för Prostatacancer.


Ha slips du med!
Brukar du drömma dig bort till en värld där du också har slipsar på dig varje dag? Då borde du inte tveka! Vet du inte hur man knyter en slips? Inga problem! Det gör knappt jag heller! Men tack vare ett tips från min eminenta sambo så lär jag mig genom YouTube, vilket fungerar väldigt bra måste jag säga. Här är en video som ni kan använda om ni vill lära er hur man gör:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar