Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

måndag 28 november 2011

Slipsar, slipsar, slipsar!

Så, nu lanserar jag mitt projekt tillslut. Vissa av er har hört om det, vissa inte. En sammanfattning av projektet finns just nu till höger här, men jag drar det igen ändå.

"En slips om dagen" är ett projekt som jag funderat ihop under 2011. Först ville jag göra någon sorts kul grej och kom då på att jag skulle utmana mig själv genom att ha en ny slips på mig varje dag under ett års tid. Ganska kul, men samtidigt lite onödigt. Så jag gjorde om det till någonting som var lite viktigare. Lite nödvändigare.

Varje slips jag har på mig under projektets gång, som är från den 1a januari 2012 till 31a december 2012, kommer jag att sälja på Tradera. Varenda krona som jag får in från dessa försäljningar kommer gå till Fonden mot Prostatacancer, som drivs av Prostatacancerförbundet.

Prostatacancer är idag den vanligaste cancern bland män i Sverige, och även den vanligaste cancerformen rent allmänt i Sverige, men det talas inte mycket om den. Det ligger en sorts skam över att ha prostatacancer. Bröstcancer, som är den näst vanligaste cancern i Sverige, har stora kampanjer, galor och insamlingar vilket är fantastiskt bra, men prostatacancern har hamnat lite i skymundan. På grund av detta så har jag valt att dedikera mitt projekt till mer efterforskningar kring prostatacancer.

Projektet har ännu inte dragit igång helt, då jag inte börjar slipsa mig förrän den 1 januari nästa år, men innan dess så fattas den viktigaste ingridiensen: slipsar! Jag håller just nu på att samla ihop slipsar från second hand-butiker men huvudsakligen så frågar jag släkningar och vänner efter slipsar som de inte använder längre (alla har vi några). Så, har du några slipsar liggandes som du kan tänkas göra dig av med, så tar jag dem jättegärna! Det är ju faktiskt 366 stycken slipsar jag kommer behöva totalt.

Dra iväg ett mail till mig på enslipsomdagen@gmail.com så kan jag säga vart ni ska skicka dem, eller så kan jag komma och hämta dem möjligtvis om ni bor i Stockholms-området.

Jag kommer senare lägga upp en tack-sida, där alla som donerat slipsar kommer ha en fin liten plats. Säg gärna i mailet om ni vill vara anonyma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar